Varumärket KIT: gör så att människor får lättare att vara kreativa. Butiken ska sälja olika kit (som betyder byggsats) med delar som konsumenten själv bygger ihop. Dessa olika kit ska innehålla möbler och inredning.
Förpackningsinnehållet
Innehållet i förpackningarna består av ett antal artiklar som behövs för att bygga t.ex. lampan eller pallen. Det finns ingen medföljande ritning eller bestämt sätt man utför ihopbyggnaden (förutom med exempelvis betongen), utan det är med hjälp utav dessa artiklar som konsumenten ska kreera ihop en egen lösning/konstruktion. Nöjet med KIT: är alltså, till skillnad från exempelvis IKEA, att bygga ihop det själv.
Varumärkets identitet
Varumärkets hela identitet är uppbyggd med en synlig grid. På förpackningen visas alla olika delar som varje kit innehåller. På baksidan finns en bild av hur resultatet skulle kunna bli efter att man byggt ihop sitt kit.
Sortiment
Dessa fem kit består av en lampa, pall, tavla, en geometrisk konstruktion som fungerar som dekoration och ett kit med ljusstakar.
Produkterna som byggs utifrån ett kit ska ha hög klass, vara moderna och locka trendmedvetna personer.
Affärsidé
Att sälja högprispositionerade möbel- och inredningskit till trendmedvetna personer som bygger ihop dessa själva.
Kontakt
Amanda Thörnlund
+46 (0)76 – 775 25 18
athornlund@hotmail.com
http://athornlund.se