Inredningskollektion med inspiration av Höga Kusten

Elin Molander
Industridesigner

Uppdrag

När vi tillbringar mer och mer tid inomhus så var målet med detta projekt att försöka ta in naturen inomhus och återspegla känslan av Höga Kusten i en inredningskollektion.

Höga kusten upplevs bäst på plats. Men här får ni en liten film som beskriver Sveriges vackraste natur (2016) för er som inte har upplevt den, eller bara vill ta del av den en gång till.

Analysfas

En enkätundersökning gjordes för att se hur personer uppfattade Höga Kusten och jag fann 4 stycken huvudkategorier.
Orden analyserades sedan för att kunna översätta kärnorden till olika formuttryck för att kunna fungera som ett underlag i den kreativa fasen.

Inspiration

Kreativ fas

Slutresultat

Koncept 2

Koncept 3

Tack för visat intresse!

Söker just nu framtida designuppdrag , så tveka inte att höra av er om ni gillar mitt arbete.

Kontakt:

Mobil: +4676-8285093