Nolls affärsidé är att butiken ska leverera högkvalitativ alkoholfri dryck för den medvetna personen inom premiumsegmentet för alkoholfria drycker.
Varumärket noll
Den grundläggande idén med butiken noll är att lansera en butik i Stockholm, Grev turegatan 3, som endast inriktar sig på sofistikerade alkoholfria drycker som i ett huvudsakligt syfte ska agera som substitut för de drycker som innehåller alkohol. Detta är aktuellt för att den ger, kanske främst, vuxna ett alternativ till alkoholen på ett nytt och mognare sätt. En annan tanke är också att det ska säljas kvalitativa extrakter etc för att kunna ha i drinkar av dess olika slag. Kortfattat är butikens syfte är att sälja en vuxnare och unikare alkoholfri dryck av högsta kvalitet.
Butiken och namnet
Butiken ska sälja sin egna alkoholdria drycker i en premiumbutik i stockholm, detta eftersom den främsta målgruppen befinner sig där. Noll ska även agera återförsäljare av specifikt utvalda drycker som håller hög kvalitet och därav speglar det egna varumärkets värde.
Noll ska även sälja tillbehör av olika slag för dessa drycker. Butikens namn noll kommer från att produkterna har noll alkohol och noll tillsatser i sig, vilket är starka egenskaper att trycka på. Butiken ska belysa trenden om en hälsosam livsstil, men främst ge människor ett alkoholfritt och smakhöjande alternativ, eller finare drinktillbehör.
Produkter
Under detta examensarbete arbetade jag med att ta fram fem stycken prototyper eller produkter och dessa blev: presentlåda, drinkbok, produktbok, glasunderlägg och flaskorna.
Tanken med denna presentlåda var att man ska försöka höja statusen för den alkoholfria drycken och få människor att vilja ge bort dessa produkter till någon annan.
Detta är en drinkbok och tanken med denna är att den ska bredda produktsortimentet, men även att visa på nolls breda användning.
Denna produktbok ska agera som extra reklam i butiken för dess egna sortiment, detta för att nolls butik även är återförsäljare av andra alkoholfria drycker i en liten skala.
Dessa glasunderlägg ska exemplifiera vilka sorters tillbehör varumärket och butiken skulle kunna tänkas sälja.
Flaskorna ska kommunicera en sparsmakad estestik som har som övergripande syfte att förmedla hur bra nolls produkter fakiskt är.
Kontakt
Malin Duberg
070-432 86 24
duberg.malin@gmail.com