Trettiotvå mitt på

Förebyggande utav vår tids största folksjukdom

900 män och 300 kvinnor i Sverige dör varje år utav hjärt och kärlsjukdomar, de vanligaste orsakerna bakom dödsfallen är människors levnadsvanor så som ohälsosam stress och dålig kost.

Trettiotvå mitt på är en hjälporganisation i Sverige som har en vision om att minska dödsfallen utav dagens största folksjukdom genom att hjälpa människor att ändra dessa levnadsvanor. Genom rätt livsmedelsprodukter, information och utbildning som organisationen erbjuder ska människor få hjälp att ändras deras levnadsvanor till det bättre och förebygga hjärt och kärlsjukdomar. Genom denna förändring av levnadsvanor kommer dödsfallen minska på lång sikt, då barn får chansen att växa upp utan att hamna i riskzonen för att dö i folksjukdomen.

Trettiotvå mitt pås affärsidé och mål

Hjälporganisationen trettiotvå mitt pås affärsidé är att sälja hälsoprodukter som underlättar för stressade barnfamiljer och utbildar dem i att förebygga hjärt- och kärlsjukdomar på egen hand. Hjälporganisationen primära mål är att arbeta proaktivt när det kommer till hjärt- och kärlsjukdomar, alltså förebygga denna sjukdom så färre människor i Sverige insjuknar. Detta kommer att göras genom produkter som gör det lättare för människor att ta hand om sin egen hälsa men även påverka andra människors hälsa.

Organisationens sekundära mål är att försöka lösa de brister som idag finns när det kommer ingripandet och hjälpen för de människor som drabbats utav någon form av hjärt- och kärlsjukdom. Dessa brister som finns i samhället ska lösas genom samhällsåtgärder, fler hjärtstartare och kommunikativ utbildning till människor, så som HLR kunskap. Genom information och visuella element på organisationens sålda produkter ska människor lära sig mer angående hjälpmedel och agerande kring plötsliga händelser kopplade till hjärt- och kärlsjukdomar.

Vinsten från dessa produkter kommer sedan användas för att göra samhället mer utrustade för sådana händelser, så att fler liv kan räddas. En del av vinsten kommer att läggas på kostforskning för att vara bland de ledande inom upptäck av hur råvaror påverkar människors hjärtan och kärl.

Förpackningarnas kommunikation

Förpackningar är gjorda utav oblekt och ofärgat lintyg som är ett av de mer miljövänliga tygen idag. Genom att förpackningarna är gjorda i slitstarkt tyg kan förpackningarna återanvändas och användas till flera olika situationer.

De mönster som är tryckta är inspirerade från hälsosam mat, så som rödlök, fänkål och fisk, mat som är bra för hjärt och kärlsjukdomar. På varje förpackningar finns det en etikett med information om produkten och riktlinjer som är bra att tänka på i sitt val utav livsstil. Dessa etiketter kan sedan vecklas ut för att få information angående hjärt och lungräddning, första hjälpen och framstupa sidoläge.

Ekologisk matkasse

En matkasse för hela familjen med utvalda råvaror speciellt för att ta hand om dig och din familjs hjärta och kärl.

Matkasse

Ekologisk picknickkorg

En picknickkorg som ska fungera som ett substitut mot snabbmaten och se till att det finns nyttiga alternativ så som frukt och grönsaker med på bilfärden, tågresan eller klassutflykten. Den fungerar att ha som en ryggsäck för både vuxna och barn då den har justerbara axelband.

Ryggsäck

IMG_2498 copy

Ekologiskt rödvin

15cl rödvin per dag är bra för hjärta och kärl. Därför säljer Trettiotvå mitt på ekologisk rödvin i en liten bag-in-bag. Påsen går att öppna och därefter byta ut vinpåsen i när den tagit slut.

baginbag

openbag