ICELANDIC WEEK 4 (Gustav & Emelie)

Slutresultatet blev en ansiktsrengöring i tre steg där både förpackning och produkt är något som kommer ur jorden och har stark koppling till naturen. Vi har valt att ta fram en produkt som innehåller så lite vatten som möjligt för att undvika onödigt tunga transporter och lagt mycket kraft på att ta fram en förpackning…

ICELANDIC WEEK 3 (Gustav & Emelie)

Efter handledningen märkte vi att förändringar till locket på våran förpackning behövdes göras så att man lättare kunde stänga och öppna locket. Förändringen som vi gjorde blev att förlänga flärparna som sluter fast locket samt göra ett rund utskärning så att det blev lättare att greppa locket. Vi fick även feedback på att våran text…

ICELANDIC WEEK 2 (Gustav & Emelie)

Efter handledningen kände vi för att förändra logotypen så att den fick en mer isländsk känsla. Vi designade också om förpackningens botten så den blev mer stabil samt ett mer lättöppnat lock. Vi känner oss nu ganska färdiga med förpackningskonstruktionen och har därför denna vecka påbörjat det typografiska arbetet.

ICELANDIC (Gustav & Emelie)

RESEARCH OCH BAKGRUND Vi började med att göra en närmare undersökning av islands natur. Det ledde oss till upptäckten av “Giant’s Causeway” vilket är en hexagonformad stenformation som uppstod vid stelnandet av lava. Formen av stenarna inspirerade oss till att skapa en förpackingslösing med samma form. Formen möjliggör eliminering av luft vid paketering samt skapar…