HAJV

Hajv hjälper dig skapa ett hållbart kök med bivaxprodukter. Minska användningen av plastfolie, bakplåtspapper och aluminiumfolie som skadar miljön. Våra användarvänliga och roliga produkter är gjorda av naturliga och hållbara material.

Barnboken ”Bee kind” inspirerar till att ta hand om planeten. Tillsammans kan vi främja FN:s globala mål för hållbar konsumtion och klimatåtgärder. Stöd bin och skapa en hållbar framtid genom att använda Hajvs bivaxprodukter. #HajvForSustainability

Mål: Skapa en hållbar och ny lösning för förbrukningsvaror i köket som aluminiumfolie, plastfolie och bakplåtspapper.

Utmaning: Förbrukningsvaror i köket är en stor källa till avfall och miljöförstöring. Många av dessa produkter är endast avsedda för engångsbruk och utgör en betydande mängd plast och aluminium som slängs varje år. Att utveckla en produkt som är hållbar och samtidigt praktisk och bekväm att använda är en utmaning. (Våra produkter och insatser bidrar till att främja FN:s globala mål nummer 12 och 13 om hållbar konsumtion och produktion samt klimatåtgärder. )

Målgrupp: Barnfamiljer som vill minska sin miljöpåverkan genom att använda hållbara förbrukningsvaror. Barnen är nyckeln till en hållbar framtid och genom att lära dem tidigt om vikten av att ta hand om vår planet, kan vi hjälpa till att skapa en mer hållbar värld.

Lösning: Att skapa en förpackningsdesign som är enkel och är praktisk att använda och samtidigt miljövänlig. Förpackningsdesignen bör vara tillverkad av återvinningsbart material och kunna återanvändas flertal gånger. Designen bör också vara tydlig och informativ, så att konsumenterna kan välja en produkt som passar deras behpv och som är miljövänlig.

Design lösning

Hajv är ett företag som arbetar för ett mer hållbart kök med hjälp av bivaxprodukter. Vi erbjuder återanvändbara förpackningsdesigner tillverkade av naturliga material. Våra produkter är praktiska, användarvänliga och attraktiva för barn. Genom att använda bivaxprodukter minskar vi användningen av engångsplast och främjar en mer hållbar livsstil. Vi informerar även om binas situation genom en barnbok och en kortfilm för att öka medvetenheten.

Vår målgrupp är barnfamiljer som vill minska sin miljöpåverkan genom att använda hållbara förbrukningsvaror. Vi anser att barnen är nyckeln till en hållbar framtid och att lära dem om vikten av att ta hand om vår planet kan bidra till att skapa en mer hållbar värld. Därför har vi skapat barnboken “Bee kind” som inte bara underhåller, utan också lär barnen om binas situation och betydelsen av att skydda naturen.
För att sprida medvetenhet och engagemang har vi också skapat en kortfilm för vuxna. Filmen illustrerar de negativa konsekvenserna av människans agerande på ekosystemet, särskilt när det gäller bin. Den påminner oss om vikten av att ta ansvar för våra handlingar och att skydda vår planet för kommande generationer.

Mikaela Westerberg

Hej!

Jag heter Mikaela Westerberg och jag studerar Grafisk design, tredje året på Mittuniversitetet i Sundsvall. Jag är 24 år gammal och skulle beskriva mig själv som glad, driven och kreativ.

Tel: +46703017021 Mail: Mikaela.westerberg@outlook.com