HS

Vid klädtillverkning i textilindustrin används många kemikalier som är farliga både för miljön och hälsan, vilket inte är hållbart. När konsumenter väl ska välja kläder upplever dem att hållbarhet kring detta inte är tillräckligt transparent. De kan inte veta vilka kläder som faktiskt är hållbara.

Mitt namn är Alice Fagerberg och i mitt projekt har jag utgått från FN:s hållbarhetsmål 3 – God hälsa och välbefinnande, och mål 13 – Bekämpa klimatförändringen. Utifrån min undersökning och målens ståndpunkter blev det klart för mig att vi behöver implementera klädmaterial som är hållbara, på riktigt. Med det som riktlinje blev min designlösning modevarumärket HS.

Modevarumärket HS säljer tidlösa high- end kläder med mönster, där kläderna görs i hampamaterial som odlas och tillverkas i Sverige. Varumärket utgår från en hållbar design och sätter kvalitet framför kvantitet i sitt utbud av klädesplagg.

Hampa vill dig och miljön väl. Ett naturligt material som är mjukt och tidlöst som kan ovillkorligt vara dig kärt. Låt oss göra hampa till mode, så att mode kan hålla längre.

HS kollektionsbilder
Kollektion Tidlöshet/ Baskollektionen med tidlös grund
Tidlös White/ Tidlös Black Collar/ Tidlös Black
Kollektion Sommar 20/ Varumärkets särprägel med karakteriserande mönster
Coral Blue/ Blue / Coral

Förpackningar i vit kartong som kollektionerna levereras i efter köp på varumärkets onlinebutik.

/ Var kollektion i egen kollektionsförpackning

/ Kollektion Tidlöshet

Kollektion Sommar 20/ Coral Blue
Kollektion Sommar 20/ Blue
Kollektion Sommar 20/ Coral
Insida kollektionsförpackning/ Omslutande silkespapper runt kollektionsplagget
Medföljande broschyr/ Kollektion, material, bakgrund
Varumärkets accentdoft “Acscent” både till henne och honom/ Produktförlängning till baskollektion/ Förhöja exklusivitet, förhöja modet/ Parfymolja utvunnet från hampaolja
Marknadsföring på sociala medier /Buzzmarketing, influencer Instagram/ reklamannons

Klicka på länken och strosa runt på HS onlinebutik. Ta del av kollektionerna, bakgrund och materialet som präglar varumärkets alla modeprodukter.